Tržište potrošačke elektronike vredi 729 milijardi dolara

Prihod u globalnoj industriji potrošačke elektronike pao je za dva odsto u 2012. godini i iznosi 729 milijardi dolara, pokazuju najnoviji rezultati istraživačke kuće Stratedži analitik.

sxc.hu/frecuencia, ilustracija

BEOGRAD - Prihod u globalnoj industriji potrošačke elektronike pao je za dva odsto u 2012. godini i iznosi 729 milijardi dolara, pokazuju najnoviji rezultati istraživačke kuće Stratedži analitik.

Najveći pad, od čak osam odsto zabeležen je na tržištima Zapadne Evrope, a tome je posebno doprineo pad prodaje PC računara i smanjena tražnja za flet televizorima. S druge strane, rast prihoda od smart telefona, tableta i digitalnih medija nije bio dovoljan da vrati tržište na zadovoljavajući nivo.

Kada je reč o azijsko-pacifičkoj regiji, takođe je primetan pad tržišta, posebno u Japanu gde je prodaja televizora pala za 68 odsto zbog sporog ekonomskog oporavka. Direktor ''Konektid houm divajsiz'', Džia Vu, kazao je da je 2012. godina bila puna izazova za mnoge segmente tržišta potrošačke elektronike, kao što su televizori s ravnim ekranom, personalni računari, igračke konzole, MP3 plejeri i digitalne kamere.

"Iako smo oprezni optimisti kada je reč o izgledima za 2013. godinu, s obzirom da  je u nekim segmentima primetan oporavak, teško je naći neki deo tržišta, osim pametnih telefona i tableta, koji generiše značajnu veličinu i brz rast", dodao je Vu.

Izveštaj ipak predviđa da će globalni prihod od potrosačke elektronike porasti za šest odsto u 2013. godini, zahvaljujući kontinuiranoj snazi smart telefona i tableta, kao i skromnom oporavku tržišta flet televizora i igračkih konzola.

Nova verzija konvertibilnih PC-ja može podstaći ovaj segment tržišta, s obzirom na to da ovi uređaji pokušavaju da ponude najbolje i od tableta i od konvencionalnih računara.

Tagovi: elektronika, tržište, tehnika

Share